OMS

Hoe je bedrijf beter communiceert met OMS als ‘tussenlaag’

10/23/2018

Klanten willen alleen relevante communicatie ontvangen, en dat via hun favoriete kanaal. Daarom communiceert een bedrijf simpelweg beter met een OMS als tussenlaag tussen de bedrijfssystemen en de outputkanalen. Volg je even mee?

Klanten worden tegenwoordig overspoeld met informatie en reageren daar steeds afhoudender en kritischer op. Ze accepteren niet langer boodschappen die niet op hen van toepassing zijn, maar willen alleen relevante communicatieberichten ontvangen, en het liefst via hun favoriete kanaal. Hoe kunnen bedrijven het beste omgaan met dat belangrijke inzicht? Met behulp van een Output Management System (OMS). Een bedrijf communiceert simpelweg beter met een OMS als tussenlaag tussen de bedrijfssystemen en de outputkanalen … Volg even mee.

Naadloze omnichannel-communicatie

Klanten reageren sneller op een bericht als ze het ontvangen via hun favoriet medium. De ene zweert bij documenten die per post komen, terwijl de andere volledig digitaal werkt. Natuurlijk kunnen klanten van mening veranderen en na verloop van tijd de voorkeur geven aan een ander medium. Bovendien gebruiken de meesten lang niet altijd slechts één kanaal. Daarom is inzetten op meerdere kanalen een must, maar dat brengt wel wat uitdagingen met zich mee.

 

Het is belangrijk dat je via elk outputkanaal dezelfde klantbeleving kunt bieden. Het komt er dus op neer om informatie naadloos te integreren en daarbij rekening te houden met de volgende aspecten:

  • Inhoudelijk consistent zijn
  • Het klantenprofiel respecteren (je klant een aanbieding sturen als je hem net daarvoor een betalingsherinnering onder de neus hebt geduwd is geen goed idee)
  • Dezelfde huisstijl aanhouden in alle berichten  

Customer communications management 2.0

Daarnaast moet je boodschap ook best gepersonaliseerd zijn. Gepersonaliseerde communicatie op inhoud en vorm is dé manier om de aandacht te trekken – en dat is nodig in een tijdperk waar we vaak overspoeld worden met informatie – en om een reactie los te weken. Bovendien maakt personalisatie het makkelijker om aan cross- en upselling te doen, want dankzij relevante suggesties kun je op die domeinen succes boeken.

 

Automatisch en persoonlijk communiceren met OMS

Hoe slaag je erin om al die ballen tegelijk in de lucht te houden? Met outputmanagementsoftware, dat als een tussenlaag fungeert en aan al je systemen gekoppeld is, en dat alle output van je bedrijf automatiseert. Een outputmanagementsysteem voegt data uit verschillende bronnen samen tot een single customer view; een beeld van je klant dat al zijn voorkeuren, contactmomenten en andere data bundelt:

  • Nooit meer boodschappen met een tegenstrijdige inhoud
  • Automatisch gepersonaliseerde boodschappen versturen via het juiste kanaal
  • 35 procent hogere response rate
  • Maximale kans op conversie

 

De unieke voordelen OMS-500

OMS-500 werd ontwikkeld door GMC, marktleider in het segment. Met deze gebruiksvriendelijke en betrouwbare oplossing werk je meer doeltreffend en efficiënter: de verzending van documenten en facturen verloopt geautomatiseerd en zelfs zonder technische kennis kun je perfect met het platform aan de slag. Een greep uit de mogelijkheden:

  • Je documenten zijn veilig en je kunt ze gebundeld verzenden.
  • OMS-500 past perfect binnen een omnichannelstrategie.
  • Personalisatie kost geen moeite. Zo kun je bijvoorbeeld een kortingscode per klant(groep) instellen, of met meerdere talen werken.
  • Ook in andere landen kun je rekenen op OMS-500, zodat je geen internationale verzendingen hoeft te betalen.
  • Er zijn meerdere outputkanalen gekoppeld, en hun aantal neemt alleen maar toe.

 

Meer weten? Neem contact met ons op voor advies op maat. 

Add new comment