gepersonaliseerde brieven versturen

Hoe overtuigend zijn jouw gepersonaliseerde brieven?

10/03/2018

Overtuigen jouw gepersonaliseerde brieven nog wel? Lees hier hoe je je response rates pijlsnel omhoog laat schieten.

Dankzij de digitale revolutie zijn je klanten beter geïnformeerd dan ooit. De nieuwe generatie consumenten heeft volop keuze en koopt dan ook bijzonder selectief. Kun je hun engagement nog wel winnen met behulp van brieven? Zeker wel, maar niet zonder een gepersonaliseerde aanpak. En zo’n aanpak houdt veel meer in dan voorgedrukte adressen en af en toe op een andere kleur papier printen. Hoe overtuigend zijn jouw gepersonaliseerde brieven nog? Lees hier hoe je je response rates pijlsnel omhoog laat schieten.

 

Dé consument bestaat niet

Alle consumenten zijn uniek en zo voelen ze zich ook graag. Je klanten willen begrepen worden en zeker zijn dat wat ze kopen aan hun specifieke eisen voldoet. Ze zijn dol op gepersonaliseerde producten en verwachten van jou alleen maar relevante informatie te krijgen. Die informatie willen ze bovendien precies op het moment ontvangen waarop ze het nodig hebben. Hoe je kunt weten wat relevant is voor hen en wanneer? Daarvoor maak je handig gebruik van data analytics.

 

Gepersonaliseerde brieven op basis van data

Zelfs al zou je alle data op de wereld ter beschikking hebben, je kunt er alleen maar waardevolle informatie uit putten als je die data grondig analyseert. De beste manier om dat te doen? Maak kennis met OMS-500; een communicatieplatform dat speciaal ontworpen is voor bedrijven die betekenisvolle relaties met hun klanten willen creëren en op een doeltreffende manier willen onderhouden.

 

OMS-500 verwerkt bergen klantendata moeiteloos tot individuele klantenprofielen. Op basis van die profielen komt gepersonaliseerde communicatie volledig geautomatiseerd tot stand. Het systeem stelt zelf brieven samen, personaliseert ze tot in de puntjes en verzendt ze op het moment waarop de kans op conversie het grootst is. Overigens beperkt OMS-500 zich niet tot communicatie op papier. Het platform speelt net zo goed in op e-mailmarketing en communicatie via sociale media. 

 

De juiste boodschap op het juiste moment

Een succesvolle gepersonaliseerde brief speelt op z’n minst in op de aankoopgeschiedenis van een klant, en in het beste geval ook op zijn levensfase, unieke behoeften, doelen, dromen, … Zelfs de namen van zijn kinderen of huisdieren kunnen hierin een plaats krijgen.

 

Een voorbeeld van een geslaagde gepersonaliseerde boodschap die OMS-500 op basis van klantendata kan samenstellen:

Beste [Voornaam_klant]

Volgende week wordt [Dochter_klant] [X] jaar! Heb je nog geen cadeau? Wat dacht je van [Product A], [Product B] of [Product C]?

Bezoek onze winkel in [Locatie dichtstbijzijnde winkel] en onze medewerkers helpen je graag iets leuks uitzoeken. Op vertoon van deze brief krijg je bovendien [€ bedrag] korting op [Dochter_klant]’s cadeau.

Tot in de winkel!

[Naam + handtekening winkelverantwoordelijke]

 

Communiceren met resultaat

Wat levert die gepersonaliseerde communicatie en investering in klantenrelaties op? Uit onderzoek blijkt dat OMS-500 response rates tot 35 procent verhoogt. Bedrijven die het systeem gebruiken, weten nieuwe klanten ook nog 30 procent sneller voor zich te winnen en zien hun winst tot 20 procent stijgen.

 

OMS-500 opent deuren voor iedereen

OMS-500 is output-managementsoftware speciaal gericht op gebruikers zonder technische kennis. Zo kunnen al je medewerkers makkelijk data analytics gebruiken om gepersonaliseerde boodschappen volledig geautomatiseerd op te stellen en te verzenden via het ideale kanaal. OMS-500 voegt trouwens ook logo’s en briefhoofden zelf toe, zodat je nooit meer voorgedrukt briefpapier hoeft te bestellen.

 

Ontdek meer over OMS-500

 

Add new comment