Hieronder vindt u de antwoorden op de meest vaak gestelde vragen van onze klanten. Mocht u het antwoord op uw vraag toch hieronder niet vinden, neem dan even een kijkje onder de rubriek hulp en support.

Wat zijn de nieuwe tarieven PostNL vanaf 1 juli 2018 ?

Per 1 januari 2018 gelden nieuwe tarieven voor het versturen van poststukken binnen Nederland, naar Europese landen en naar landen buiten Europa. Het tarief voor verzending van pakketten bleef ongewijzigd. Per 1 Juli 2018 heeft PostNl ook een tariefswijziging aangekondigd. Dit betreft alleen de “partijen post” optie en alleen indien u in bezit bent van een Netset 2 machine. Neopost heeft met PostNl de afspraak dat deze pas in uw Neopost machine op 19 Augustus 2018 geactiveerd wordt. U kan alle tarieven ook downloaden via onderstaande link. http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-2018

Hoe laad ik de nieuwe posttarieven in mijn frankeermachine?

Bovenaan deze supportpagina vindt u de handleiding voor het laden van nieuwe frankeertarieven op uw frankeermachine. Heeft u een andere frankeermachine, klik dan op de juiste machine:

 
Is mijn netwerk compatibel met een nieuwe IS-frankeermachine?

Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IS-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres. Let op : U moet het bestand "IP_Check_NL.exe" op uw bureaublad / desktop installeren om uw netwerk te testen !

Klik hier om de IP Checker te downloaden

Welke gegevens moet ik aan mijn IT verantwoordelijke vragen om de verbinding handmatig te installeren ?

Via een LAN-verbinding wisselt uw toestel voortdurend informatie uit met onze server. Zo kunnen wij van op afstand de toestand van uw systeem bepalen en preventief onderhoud voorzien. Dit document beschrijft hoe de beveiligde verbinding tussen frankeermachine en de servers tot stand wordt gebracht.

Extra informatie voor de IT : Hoe werkt een LAN verbinding voor uw frankeermachine?

 

Wat is een analoge telefoonlijn?

Het standaard modem in de Neopost frankeermachine werkt met een analoge telefoonlijn. Deze telefoonlijn wordt alleen gebruikt voor het opladen van krediet in de frankeermachine of voor het uitvoeren van de maandelijkse PostNL inspectie. De frankeermachine heeft voor het frankeren zelf geen telefoonlijn nodig.
Een analoge telefoonlijn wordt o.a. gebruikt door een faxapparaat, u kunt deze lijn ook gebruiken voor uw NetSet modem bijvoorbeeld d.m.v. een splitter. Beide apparaten blijven gewoon werken.
Indien u een ISDN centrale heeft is in 99% van de gevallen toch een analoge lijn aanwezig voor de fax.

Hoe kan ik inkpatronen, enveloppen en andere supplies bestellen ?

Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.nl . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.

  • inkpatronen voor frankeermachines
  • enveloppen C4, C5, C5/6
  • onderhoudsproducten voor couverteersystemen
  • MSE toner voor uw printers
  • Kaarten en inktpatronen voor uw Evolis card printer
  • inktcartrigdes voor adresseersystemen
  • Plastic opvangzakken voor papiervenietigers

  • Kaften voor Innobind inbindsystemen

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.
Op het moment dat de cartridge voor het eerst in de machine wordt geplaatst wordt deze tijd gestart en als de houdbaarheidsperiode van de inkt voorbij is verschijnt deze boodschap.
U kunt deze cartridge niet meer gebruiken en moet direct een nieuwe cartridge plaatsen om verder te kunnen frankeren. Ook op de verpakking van een nieuwe cartridge staat “Installeren voor: met een datum” . Let op! Neem de cartridge minimaal 1 maand voor de aangegeven maand aanduiding in gebruik.

Dit geeft aan dat de inkt ook op voorraad slechts beperkt houdbaar is!

Ik heb de nieuwe posttarieven opgeladen maar mijn geheugen knoppen hebben nog steeds de oudere tarieven

Dit klopt, na een tariefswijziging moet u opnieuw de jobs instellen onder de geheugenknop.

Vanuit de startpagina, toetst u op MENU. In het menu gaat u naar optie 13:  supervisor en bevestigen met OK. De supervisor pincode is: 09430

In het supervisormenu gaat u naar optie 4: Beheer jobs en bevestigen met OK. In het lijstje dat u nu ziet, kiest u voor de job die aangepast moet worden en kies voor wijzig.

Kies weer voor wijzig en u komt in het job menu. Toets op het pijltje omlaag naast de display totdat u bij tarief bent en druk op OK om te wijzigen.

Doorloop de wizard en bevestig iedere keuze met OK. U krijgt nu het wizard overzicht en die bevestigt u weer met OK.

Toets op het pijltje naar links om te voltooien en dan kunt u de volgende jobs die niet kloppen op dezelfde manier aanpassen.

Als alle jobs opnieuw ingesteld zijn, drukt u 2 x op het powerknopje (kopje bij het groene lampje) om de machine uit en weer aan te zetten. Hierna kunt u controleren of de jobs weer juist ingesteld zijn.

Mijn frankeermachine kan geen contact met de Postnl server maken (Data Capture blokkering)

Uw Neopost frankeermachine maakt op regelmatige basis contact met de Postnl server om gegevens uit te wisselen (de data capture). Wat moet u concreet ondernemen?