Hieronder vindt u de meest gestelde algemene vragen. Heeft u een vraag over een specifieke machine of software van Neopost? Kijk dan op eerst op onze hulp en support pagina. Daar vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen per product.

Door Corona tijdelijke frankeertoeslag naar bestemmingen buiten Europa

Tijdelijke toeslag naar bestemmingen buiten Europa 

per 13 april 2020

 

Bericht van PostNL

"Voor zendingen met een bestemming buiten Europa (tariefzone Rest of World) rekenen we tijdelijk een toeslag. Deze bestemmingen zijn sinds het coronavirus moeilijk bereikbaar omdat het internationale vliegverkeer grotendeels is stilgelegd. We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om naar zo veel mogelijk landen buiten Europa post en pakketten te versturen. Dat kan vaak alleen via andere vormen van transport. Daar zitten hogere kosten aan vast. Hierdoor is het noodzakelijk om een tijdelijke toeslag in rekening te brengen als klanten voor dit alternatief kiezen. Wij hebben de tijdelijke wijzigingen voor je op een rij gezet. Zodra wij onze normale dienstverlening kunnen hervatten, zullen wij deze toeslag afschaffen. En gelden de tarieven per 1 januari 2020. We houden je hiervan op de hoogte via onze website: postnl.nl/tarieven2020."

 

Wat zijn de nieuwe tarieven PostNL vanaf 1 januari 2020 ?

Tijdelijke toeslag naar bestemmingen buiten Europa 

per 13 april 2020

 

Bericht van PostNL

"Voor zendingen met een bestemming buiten Europa (tariefzone Rest of World) rekenen we tijdelijk een toeslag. Deze bestemmingen zijn sinds het coronavirus moeilijk bereikbaar omdat het internationale vliegverkeer grotendeels is stilgelegd. We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om naar zo veel mogelijk landen buiten Europa post en pakketten te versturen. Dat kan vaak alleen via andere vormen van transport. Daar zitten hogere kosten aan vast. Hierdoor is het noodzakelijk om een tijdelijke toeslag in rekening te brengen als klanten voor dit alternatief kiezen. Wij hebben de tijdelijke wijzigingen voor je op een rij gezet. Zodra wij onze normale dienstverlening kunnen hervatten, zullen wij deze toeslag afschaffen. En gelden de tarieven per 1 januari 2020. We houden je hiervan op de hoogte via onze website: postnl.nl/tarieven2020."

 

Per 1 januari 2020 gelden nieuwe tarieven voor het versturen van poststukken binnen Nederland, naar Europese landen en naar landen buiten Europa. Neopost heeft met PostNL de afspraak dat deze pas in uw Neopost machine op 1 januari 2020 geactiveerd wordt. U kan alle tarieven ook downloaden via deze link
Let op dat de gebruiker van de frankeermachine zelf verantwoordelijk is om de juiste tarieven te frankeren, zo niet kan PostNL boetes over de fout gefrankeerde post handhaven.

Hoe laad ik de nieuwe posttarieven in mijn frankeermachine?

Hierbij vindt u de handleiding voor het laden van nieuwe frankeertarieven op uw frankeermachine. Tariefwijziging handleiding IS-frankeermachines

Heeft u een andere frankeermachine, klik dan op de juiste machine:

 
Hoe kan ik inkpatronen, enveloppen en andere supplies bestellen ?

Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.nl . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.

  • inkpatronen voor frankeermachines
  • enveloppen C4, C5, C5/6
  • onderhoudsproducten voor couverteersystemen
  • MSE toner voor uw printers
  • Kaarten en inktpatronen voor uw Evolis card printer
  • inktcartrigdes voor adresseersystemen
  • Plastic opvangzakken voor papiervenietigers

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.
Op het moment dat de cartridge voor het eerst in de machine wordt geplaatst wordt deze tijd gestart en als de houdbaarheidsperiode van de inkt voorbij is verschijnt deze boodschap.
U kunt deze cartridge niet meer gebruiken en moet direct een nieuwe cartridge plaatsen om verder te kunnen frankeren. Ook op de verpakking van een nieuwe cartridge staat “Installeren voor: met een datum” . Let op! Neem de cartridge minimaal 1 maand voor de aangegeven maand aanduiding in gebruik.

Dit geeft aan dat de inkt ook op voorraad slechts beperkt houdbaar is!

Er staat “GEEN AFDRUK” in mijn scherm

Dat klopt, dit heeft te maken met de tariefswijziging.

Oplossing:

  • Uw machine moet minstens 2 minuten van de stroom. 
  • Als u daarna de machine weer op laat starten, controleer of het nieuwe tarief erin staat door op de knop "het postzegeltje" te toetsen, dan moet er bovenaan staan Brief 01-2020. (NL brief tot 20 gram is 85 cent)

Dat klopt, dit heeft te maken met de tariefswijziging.

Oplossing:

  • Uw machine moet minstens 2 minuten van de stroom. 
  • Als u daarna de machine weer op laat starten, controleer of het nieuwe tarief erin staat door op de knop "het postzegeltje" te toetsen, dan moet er bovenaan staan Brief 01-2020. (NL brief tot 20 gram is 85 cent)
Waar vind ik hulp en support van een bepaald product?

Alle informatie, handleidingen en de antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u terugvinden op onze hulp en support pagina

Op deze pagina vindt u een overzicht van al onze producten en diensten met een link naar de betreffende support pagina. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik contact opnemen met Neopost?

Neopost kunt u bereiken via

Telefoon - 036-5496300

Onze frontoffice staat u op werkdagen van 09.00 - 17.00 graag te woord.

E-mail - informatie@neopost.nl

U kunt 24 uur per dag u vraag of opmerking naar ons mailen. Wij streven er naar om deze binnen 2 werkdagen te beantwoorden.