Frankeermachine IS-480 - Support

 

           Handleiding

          Hulp bij foutcode (Error Code)

         Product Safety Data Sheets

       De productinformatie bekijken

 

Wat zijn de nieuwe tarieven PostNL vanaf 1 januari 2017 ?

Per 1 januari 2017 gelden nieuwe tarieven voor het versturen van poststukken in Nederland, naar Europese landen en naar landen buiten Europa. De tarieven voor zakelijke post stijgen ook. Het basistarief voor verzending van een pakket blijft ongewijzigd. U kan alle tarieven ook downloaden via onderstaande link.
http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-2017/

Hoe laad ik de nieuwe posttarieven in mijn frankeermachine?

Per 1 januari 2017 gelden nieuwe tarieven voor het versturen van poststukken in Nederland, naar Europese landen en naar landen buiten Europa.  Open de bijlage om deze nieuwe tarieven in te laden in uw frankeermachine.

Kies hieronder uw frankeermachine om de nieuwe tarieven in te laden in uw toestel:

Is mijn netwerk compatibel met een nieuwe IS-frankeermachine?

Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IS-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres. Let op : U moet het bestand "IP_Check_NL.exe" op uw bureaublad / desktop installeren om uw netwerk te testen !

Klik hier om de IP Checker te downloaden

Welke gegevens moet ik aan mijn IT verantwoordelijke vragen om de verbinding handmatig te installeren ?

Via een LAN-verbinding wisselt uw toestel voortdurend informatie uit met onze server. Zo kunnen wij van op afstand de toestand van uw systeem bepalen en preventief onderhoud voorzien. Dit document beschrijft hoe de beveiligde verbinding tussen frankeermachine en de servers tot stand wordt gebracht.

Extra informatie voor de IT : Hoe werkt een LAN verbinding voor uw frankeermachine?

 

Hoe kan ik inkpatronen, enveloppen en andere supplies bestellen ?

Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.nl . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.

  • inkpatronen voor frankeermachines
  • enveloppen C4, C5, C5/6
  • onderhoudsproducten voor couverteersystemen
  • MSE toner voor uw printers
  • Kaarten en inktpatronen voor uw Evolis card printer
  • inktcartrigdes voor adresseersystemen
  • Plastic opvangzakken voor papiervenietigers

  • Kaften voor Innobind inbindsystemen

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.

De inkt in de cartridge blijft zijn fluorescente eigenschappen maar een beperkte tijd houden.
Op het moment dat de cartridge voor het eerst in de machine wordt geplaatst wordt deze tijd gestart en als de houdbaarheidsperiode van de inkt voorbij is verschijnt deze boodschap.
U kunt deze cartridge niet meer gebruiken en moet direct een nieuwe cartridge plaatsen om verder te kunnen frankeren. Ook op de verpakking van een nieuwe cartridge staat “Installeren voor: met een datum” . Let op! Neem de cartridge minimaal 1 maand voor de aangegeven maand aanduiding in gebruik.

Dit geeft aan dat de inkt ook op voorraad slechts beperkt houdbaar is!

Ik heb de nieuwe posttarieven opgeladen maar mijn geheugen knoppen hebben nog steeds de oudere tarieven

Dit klopt, na een tariefswijziging moet u opnieuw de jobs instellen onder de geheugenknop.

Vanuit de startpagina, toetst u op MENU. In het menu gaat u naar optie 13:  supervisor en bevestigen met OK. De supervisor pincode is: 09430

In het supervisormenu gaat u naar optie 4: Beheer jobs en bevestigen met OK. In het lijstje dat u nu ziet, kiest u voor de job die aangepast moet worden en kies voor wijzig.

Kies weer voor wijzig en u komt in het job menu. Toets op het pijltje omlaag naast de display totdat u bij tarief bent en druk op OK om te wijzigen.

Doorloop de wizard en bevestig iedere keuze met OK. U krijgt nu het wizard overzicht en die bevestigt u weer met OK.

Toets op het pijltje naar links om te voltooien en dan kunt u de volgende jobs die niet kloppen op dezelfde manier aanpassen.

Als alle jobs opnieuw ingesteld zijn, drukt u 2 x op het powerknopje (kopje bij het groene lampje) om de machine uit en weer aan te zetten. Hierna kunt u controleren of de jobs weer juist ingesteld zijn.

Mijn frankeermachine kan geen contact met de Postnl server maken (Data Capture blokkering)

Uw Neopost frankeermachine maakt op regelmatige basis contact met de Postnl server om gegevens uit te wisselen (de data capture). Wat moet u concreet ondernemen?

De verbinding van de frankeermachine met de server werkt niet meer

Soms is de verbinding met uw frankeermachine afgebroken. Met dit stappenplan kan u de verbinding met de server herstellen.

Tool om verbinding te testen alpha en delta

Hoe een tekstbericht in mijn frankeermachine invoeren?

Met uw Is frankeermachine kan U gratis tot 10 verschillende berichten afdrukken naast de frankeerdatum.

Klik hier om de handleiding te volgen.

Om een slogan of een logo toe te voegen, neem contact op met de klantenservice.

 

Mijn weegschaal weegt niet/ geeft aan onder 0? (IS-480)

Kijk of u de standaard weegschaal heeft gekozen. Kijk onder het weegschaalsymbooltje  of er standaard staat, anders toets u op het weegschaalsymbooltje en selecteer Standaard wegen.  

Toets op het huisje of sta in het beginscherm:ImageBRIEF…. GEEN SERVICE 

Toets MENU 

2. frankeren 

5. WP nulstellen -OK 

WP nulstellen gelukt  -OK   

Toets kromme pijltjeImageterug tot u weer in het scherm bent met BRIEF….GEEN SERVICE 

 

Voorkom dat uw weegschaal van het 0 punt afgaat. 

Er zijn 3 punten waarbij de machine van 0 af gaat: 

1. als u de machine opstart en er ligt wat op de weegschaal 

2. als u alleen wilt wegen en u frankeert niet (dan blijft het in het geheugen staan tot u frankeert) 

3. als u iets anders dan een NL BRIEF GEEN SERVICE wilt frankeren en u heeft nog niet alle keuzes gemaakt, maar legt wel wat op de weegschaal. 

Als dit gebeurt is, dan de weegschaal op 0 zetten. 

Hoe kan ik handmatig een bedrag invoeren? (IS-480)

Vanuit het beginschermImage BRIEF GEEN SERVICE, toetst u op het knopje  MENU 

Kies optie 1 Afdruk,  Afdruk Mode, 2. Bedrag Wijzigen, voer het bedrag in zonder komma’s en toets rechts onderop  Bevestigen. 

Maak nu uw afdruk door op de groene start knop Image te toetsen en een envelop aan de linkerkant in te voeren. 

Om terug te keren tot uw normale scherm kunt u het beste 2x snel achter elkaar op het knopje bij het groene lampje  Image toetsen.

Hoe maak ik een nul-afdruk? (IS-480)

Vanuit het beginschermImage BRIEF GEEN SERVICE, toetst u op het knopje  MENU 

Kies optie 1 Afdruk, dan Afdruk Mode 

2. Bedrag Wijzigen, rechts onder Bevestigen. 

Maak nu uw afdruk door op de groene start knop Image te toetsen en een envelop aan de linkerkant in te voeren. 

 

Om weer terug te keren naar u gewone scherm toetst u  2 x op het aan/uit knopje bij het groene lampje  Image, voer eventueel uw eigen pincode in of kies een afdeling. U staat dan weer in het scherm met BRIEF GEEN SERVICE en 0.00. 

Hoe moet ik mijn cartridge vervangen?

Open de klep aan de bovenkant van de machine. 

Het inktpatroon beweegt naar de vervangingspositie. 

Druk met uw duim in het kuiltje waar TOP staat.  

De achterkant komt los. U kunt nu de cartridge eruit halen. 

Verwijder bij de nieuwe cartridge de beschermingstrips van de pootjes. 

Plaats de cartridge terug en druk met uw duim op de bovenkant waar LOCK staat naar achteren. U hoort een klik en de cartridge zal weer vast zitten. 

Doe de klep dicht. 

Hoe verstuur ik een aangetekende brief of een pakket?

Bij pakketten (of aangetekende brieven) : Vanuit beginscherm: ImageBRIEF…. GEEN SERVICE toetst u op het postzegeltje Image en maakt u uw keuzes (bv. Pakket NL, en Track & Trace), wegen en frankeren 

Let op:  de barcode van Postnl moet er wel bijgeplakt worden. 

Voor een boekje met barcode stickers (voor aangetekend en voor pakketten) kunt u naar: www.mijnpostshop.nl 

Indien u nog geen account hebt kunt u deze aanmaken met uw Postnl klantennummer welke op uw factuur van Postnl staat. 

Mocht u deze niet bij de hand hebben, kunt u deze opvragen bij Postnl op telefoonnummer 088-8686868. 

Ik heb misdrukken, hoe kan ik deze declareren?

Download het formulier misafdrukken en print deze uit.  

Op het formulier ziet u waar u het heen kan sturen, lees de voorwaarden . 

Let op: Alleen originele waarde afdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.

 

Hoe krijg het frankeertegoed terug bij beëindiging contract?

Voordat uw machine buitengebruik wordt gesteld, dient u het resterende frankeersaldo uit te printen op stroken of enveloppen. Deze afdrukken kunt u tezamen met het PostNL formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine bij PostNL indienen. Alleen originele waarde afdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.  

Download het formulier misafdrukken en print deze uit. (kopieer de link) 

Ik ben verhuisd en heb nog het oude adres in mijn afdruk?

De adreswijziging kunt u mailen naar informatie@neopost.nl  

Vergeet niet het RN nummer (zie “wat is het serienummer van mijn machine”) te vermelden en ook het oude adres en het nieuwe adres. 

U ontvangt dan een stempelformulier om uw plaatsnaamstempel aan te laten passen. 

Als ik via het "geheugen/memory" toets frankeer, kloppen de tarieven niet?

Dat klopt, indien u gebruik maakt van de Image (geheugen/memory) toets, dient u na een tariefswijziging deze opnieuw in te programmeren. Hierbij de handleiding voor het opnieuw instellen van uw jobs: 

Vanuit uw beginscherm, Image BRIEF GEEN SERVICE, toetst u op MENU 

Toets 1x rechts het pijltje omhoog naar 13. Supervisor bevestigen met OK. De supervisor pincode is: 09430  OK  

Kies optie 4: Beheer jobs en bevestigen met OK. In het lijstje dat u nu ziet, kiest u voor de job die aangepast moet worden en  kies  voor wijzig.  

Kies weer voor wijzig en u komt in het job menu. Toets op het pijltje omlaag naast de display totdat u bij tarief bent en druk op OK om te wijzigen.  

Doorloop de wizard en bevestig iedere keuze met OK. U krijgt nu het wizard overzicht en die bevestigt u weer met OK.  

Toets op het pijltje naar links om te voltooien en dan kunt u de volgende jobs die niet kloppen op dezelfde manier aanpassen. 

Als alle jobs opnieuw ingesteld zijn, drukt u 2 x op het powerknopje (kopje bij het groene lampje) om de machine uit en weer aan te zetten. Hierna kunt u controleren of de jobs weer juist ingesteld zijn. 

Hoe controleer ik of ik de juiste tarieven in mijn machine heb?

Als de laatste tariefwijziging van Postnl bijvoorbeeld is geweest, dan zal er in uw scherm staan als u op het postzegeltje Imagetoetst, ziet u Brief 01-201X of als dat bijvoorbeeld Augustus 2014 is geweest, zal er dan staan Brief 08-2014.

Hoe doe ik een spoedophoging/ Emergency Upload?

Ga naar www.postnl.nl, naar ZAKELIJK en type bovenin bij de vrageemergency upload” 

Vult u dit in en verzendt. Nadat u de bevestiging van Postnl heeft ontvangen dat uw spoedophoging goedgekeurd is, wordt u binneeen uur terug gebeld dat het geld klaar staat. U kunt dan de machine in laten bellen.  Volg de instructie bij de vraag:  “hoe moet ik mijn tegoed opladen?” 

Ik heb minder dan 7 dagen geleden al frankeertegoed binnengehaald en heb nu weer het limiet bereikt.

U kunt een spoedophoging (Emergency Upload) doen: kijk bij de vraag “hoe doe ik een spoedophoging/ Emergency Upload?”

Hoe moet ik mijn tegoed opladen?

Zorg dat uw machine aangesloten is op een LAN poort/ analoge poort. 

Vanuit het beginschermImageBRIEF GEEN SERVICE, toetst u op de muntstukken Image  Kies 2. Serveroproep OK en bevestig met OK.

Hoe zie ik hoeveel frankeertegoed er nog in de machine zit?

Vanuit het beginschermImage  BRIEF GEEN SERVICE, toetst u op de muntstukken Image  

Kies 1. Tegoed informatie OK

Hoe zie ik wanneer mijn machine moet inbellen?

Vanuit het beginschermImage  BRIEF GEEN SERVICE, toetst u op de muntstukken Image  

Daar staat de eerstvolgende automatische inbeldatum, DATUM VAN VOLGENDE OPROEP

Mijn machine maakt geen verbinding meer via LAN/ we zijn verandert van provider?

Deze info is voor uw ICT.
Belangrijk, poort 443 moet open en de snelheid op de poort moet 10 MB zijn.
Als uw provider Ziggo is, dan nog het volgende:
De MTU waarde staat dan op 1500, dit is te hoog, dus u kun de MTU waarde in het modem/ router of, in het geval dat u een Firewall heeft, in de Firewall verlagen.
Lager dan 1500 en moet altijd een getal zijn deelbaar door 8 bv. 1452, dan werkt de verbinding wel.(mits de snelheid op de poort natuurlijk op 10 MB is en poort 443 open.
U kunt ons bereiken op 036-5496300 optie 1 of via de mail.

Ik krijg de melding METER VERGRENDELD, Gelieve een serveroproep te maken, anders zal uw………...

Uw frankeermachine moet 1x per maand gegevens uitwisselen met de PostNl server. Dit is meestal in de 3e week van de maand. Indien er nog tegoed in uw machine aanwezig is, (geldmuntjes  Imageen tegoed informatie) kunt u de waarschuwing gewoon wegdrukken door een aantal keren op OK te toetsen. 

Normaliter zal uw machine gedurende deze week (data capture) de gegevens automatisch overbrengen. Wanneer dat na 7 dagen nog niet gebeurd is, blokkeert uw machine en ziet u een storingsmelding  ( PSD xxxxxx) in uw display of de melding “meter afgesloten/ vergrendeld, gelieve een serveroproep te maken anders zal……………….” 

Indien dit gebeurd, moet de (LAN stekker/ analoog telefoonstekker )in de machine zitten en aan de andere kant naar een LAN poort of een analoge / faxpoort gaan. 

U kunt nu zelf handmatig de verbinding tot stand brengen door op het knopje met de muntstukken Imagete toetsen, te kiezen voor server oproep en te bevestigen met OK. 

Mocht het niet lukken reset uw machine door deze 5 minuten van de stroom te halen, en dan nog eens proberen. Krijgt u hierna nog steeds een foutmelding, vraag aan uw ICT medewerker om de LAN verbinding te testen. Voor verder support  kunt u ons bellen op 036-5496300. 

Mijn stempel wordt maar voor de helft afgedrukt/er zit een witte streep door de afdruk heen.

Haal de inktcartridge uit de machine 

Haal de stroomstekker aan de rechterkant, uit uw machine. 

Maak een vezelvrije doek vochtig onder de kraan 

Leg dit op een recht oppervlak. Plaats de inktcartridge met de 2 pootjes waar de inkt uitkomt op de doek. 

Trek  strepen met de cartridge op de vochtige doek 

Uit beide pootjes moet evenveel inkt komen.  

Achter in de machine mag u de contactpuntjes voorzichtig schoonmaken met een alcoholdoekje of een brillenpoetsdoekje. 

Plaats nu de cartridge terug in de machine, 

Doe de deksel dicht en doe daarna de stroomstekker er weer in. 

Controleer of het knopje naast de stroomstekker op 1 staat. 

Als de machine weer in het beginscherm staat, ImageBRIEF GEEN SERVICE, maak dan een paar afdrukken in de 0,00 stand door op de groene start knop Image te toetsen en een envelop/ etiket aan de linkerkant in te voeren.

Hoe controleer ik of er nog inkt in de cartridge zit?

Vanuit het beginschermImage  BRIEF GEEN SERVICE , kies MENU, ga naar 12. CARTRIDGE OK.  

  1. Inkt informatie OK.

In mijn display staat “inkt niveau laag”

U kunt deze melding weg drukken door een paar keer op OK te toetsen. Meestal begint de melding als er 80 % van de inktcartridge verbruikt is. Wilt u weten hoeveel inkt er nog aanwezig is, kijk bij de vraag “hoe controleer ik of er nog inkt in de cartridge zit”.

Ik wil de reclamestempel als standaard afgedrukt hebben?

Alles wat u in het supervisormenu doet, blijft staan ook als de machine uit en weer aan gaat.
Als u in het gebruikersmenu iets kiest en u doet de machine uit en weer aan, zullen de instellingen weer staan zoals u dat in het supervisormenu heeft gekozen. M.a.w. als u uw reclamestempel als default (standaard) wilt hebben, gaat u naar MENU, en dan naar 13. Supervisor, de pincode is 09430.
Ga naar optie 3. Standaard Gebruikersinstellingen, 3 Standaard afdrukinstellingen, 2.Standaard selectie OK
Scroll nu naar de slogan die standaard bij het opstarten actief moet worden en druk op “OK”
Om de machine nu opnieuw op te starten druk 2x snel op de Aan/Uit knop bij het groene lampje, de machine start nu opnieuw
op.

Hoe kan ik een reclame boodschap in mijn stempel afdrukken?

U staat in beginscherm: ImageBRIEF…. GEEN SERVICE.  U toetst op MENU en 1. AFDRUK OK, 1. RECLAME BOODSCHAP OK, selecteer de boodschap die u wilt, bevestig met OK. Toets kromme pijltje Imageterug tot u weer in het scherm bent met BRIEF….GEEN SERVICE

Hoe kan ik een brief naar het BUITENLAND versturen?

Vanaf 1 januari 2014 zijn alle brieven buiten Nederland hetzelfde tarief, dus niet meer kiezen voor Europa of Wereld, tenzij u het aangetekend of verzekerd wilt frankeren.  

Vanuit beginscherm:ImageBRIEF…. GEEN SERVICE toetst u op het postzegeltje Imagedan 4. Internationaal Brief dan 1. Brief en dan pas uw poststuk op de weegschaal en bevestigen met OK. 

Wilt u PRIORITY erbij afdrukken? Ga naar de vraag hoe kan ik een reclame boodschap in mijn stempel afdrukken?

Wat is het serienummer van mijn machine/ waar vind ik dat?

Dit nummer staat op uw envelop rechts onder in uw stempel als u iets heeft gefrankeerd of een 0,00 afdruk maakt.
Bij deze machine begint dit met RN82……….