June 20th, 2017

Succesvol seminar "Papier hier"

efteling papier hier

U kent Neopost als leverancier van met name frankeer- en couverteermachines. Neopost is niet voor niets wereldleider in oplossingen voor post- en pakketverwerking, verzenddiensten. Wat veel klanten echter nog niet voldoende weten is dat Neopost organisaties begeleidt en ondersteunt om ook hun digitale communicatie probleemloos te versturen en ontvangen.

Onze producten en diensten worden afgestemd op de behoeften van een organisatie en helpen om tijd te winnen, kosten te besparen en communicatie te verbeteren via diverse verspreidingskanalen. Zodoende helpt Neopost organisaties om de interacties met klanten te verbeteren met hardware- en softwareoplossingen.

Om onze oplossingen in de segmenten Neopost Digital en Neopost Shipping onder onze (potentiële) klanten onder de aandacht te brengen, organiseerde Neopost het seminar “Papier hier”. Hiervoor was uiteraard de locatie De Efteling gekozen, bekend van onder andere holle bolle Gijs. Een unieke middag en avond waarbij onze klanten in 3 uur tijd werden geïnformeerd over de laatste ontwikkeling op het gebied van digitalisatie en wat dit betekent voor organisaties. Op hetzelfde moment genoten de partners en kinderen van alle betoverende attracties en spectaculaire parkshows in de Efteling.

“Met vriendelijke groeten, het einde van papier”

De keynote speaker tijdens het “Papier hier” seminar, was Danny Mekić. Danny adviseert directies en politici op het gebied van technologische ontwikkelingen en het innoveren van organisaties. Hij werkt voor 40 van de 100 grootste organisaties in Nederland. En geldt als een van de belangrijkste opiniemakers op het gebied van technologie en innovatie. In zijn presentatie benadrukte hij het belang van de klantgerichte organisatie. Er zijn meerdere doelgroepen met wie organisaties willen communiceren. En elke doelgroep heeft hierin andere wensen. Zo wil de generatie 15-25 jaar wellicht liever digitaal communiceren, terwijl de generatie 65+ liever nog een bevestiging op papier wilt ontvangen. De gehele presentatie van Danny Mekić is terug te vinden via deze link.

“Van papier naar digitaal”

Organisaties zijn volop bezig met digitaliseren. Maar wat is eigenlijk digitaliseren? Veel organisaties zijn al wel bezig met het digitaliseren van hun uitgaande communicatie, maar ook bij het verwerken van inkomende communicatie kan veel geld worden bespaard. Zo ontvangen zij naast documenten ook steeds meer en meer pakketten en is het vriendelijk ontvangen van personen belangrijk. Met name deze laatste twee zaken gebeuren vaak nog handmatig en op papier. Met name in de bancaire en reiswereld is het communiceren helemaal veranderd. Er is een vergelijking te maken met websites. Deze moeten tegenwoordig responsive zijn, maar hoe responsive zijn uw communicatiekanalen? Mogen klanten u via allerlei kanalen benaderen? De volledige presentatie van productmanager Benelux Bastiaan ter Weel is terug te vinden via deze link.

“Van output naar klantcommunicatie”

Veel organisaties kunnen hun facturen via email verzenden. Maar communiceert u alles digitaal? Dit blijkt voor veel organisaties nog een uitdaging te zijn. Hun business systemen zijn veelal niet in staat om flexibel en snel een nieuwe communciatiekanaal toe te voegen. Dit neemt maanden in beslag en vergt een grote investering. En dan te bedenken dat organisaties gemiddeld 27.2 business systemen hebben. In de presentatie is verder ingegaan hoe organisaties kunnen omgaan met cross-, multi- en omni-channel. En waarom multi-channel niet eenvoudig te implementeren is. Want uiteindelijk kiest de klant het gewenste communicatiekanaal. U wilt een consistente boodschap en uitstraling hebben. Deze boodschap dient persoonlijk afgestemd te zijn. En u wilt dit efficiënt, volledig geautomatiseerd en kostenbesparend ingericht hebben. De volledige presentatie van sales manager Nederland Paul Frenk is terug te vinden via deze link.

Zonovergoten en succesvol

Na deze drie presentaties werden de deelnemers en hun familieleden weer verenigd. Onder het genot van de zon, een hapje en een drankje kon iedereen genieten van de watershow Aquanura. Na het diner konden de ruim 100 deelnemers nog genieten van twee attracties. De deelnemers van het seminar “Papier hier” kregen de unieke gelegenheid om na sluitingstijd alleen in het attractiepark De Efteling een aantal ritjes te maken in de spannende wildwaterbaan Piraña en recht naar beneden in een vrije val de rollercoaster Baron 1898 te bedwingen.

Iedereen had genoten van deze unieke middag en avond. Volgens de deelnemers was dit een goede mix van een informatieve middag en een gezellig (familie)uitje. Foto’s van deze bijzondere dag zijn terug te vinden via www.neopost.nl/seminar.

Meer weten?

Heeft u het seminar gemist? Of wilt u meer weten over het digitaliseren van inkomende of uitgaande communicatie? Bekijk dan zeker bovenstaande presentaties en neem contact met ons op via 036 – 54 96 300 of stuur een email naar informatie@neopost.nl.