De beste manier om klanten bij uw bedrijf te betrekken

De beste manier om klanten bij uw bedrijf te betrekken

11/29/2017

Bedrijven hebben vaak duizenden klanten die in een paar demografische categorieën kunnen worden ingedeeld, bijvoorbeeld naar geslacht, leeftijd of woonplaats. Dat wil echter nog niet zeggen dat al die klanten dezelfde behoeften hebben: de individuele klant wil het gevoel hebben dat hij bijzonder is, hij wil geen nummer zijn.

Bedrijven gaan bij communicatie uit van hun eigen behoeften

Communicatie is het middel bij uitstek waarmee bedrijven klanten van zich kunnen vervreemden. Maar al te vaak gaan bedrijven uit van hun eigen behoeften en kiezen ze voor het eenvoudigste en goedkoopste kanaal. In plaats van brieven worden massa e-mails gestuurd omdat daarvoor slechts één druk op de knop nodig is en portokosten worden uitgespaard. Het probleem is dat deze benadering niet voor alle klanten geschikt is, aangezien ze in toenemende mate communiceren via multiple channels. Fysieke mail, e-mail of sociale media: de individuele klant wil niet beperkt worden tot één kanaal. Hij wil het kanaal gebruiken dat hem dat moment het beste uitkomt en dat het beste bij de boodschap past. Klanten raken geërgerd als ze slechts op één manier met bedrijven kunnen communiceren en haken af – er moeten keuzemogelijkheden zijn.

Personalisatie is een blijk van aandacht

Een andere manier om klanten te laten zien dat je aandacht hebt voor hun individuele behoeften en wil investeren in de klantrelatie is door gebruik te maken van personalisatie. Het handmatig opstellen van individuele boodschappen en de coördinatie die nodig is voor verzending via specifieke kanalen kost echter veel tijd en leidt tot fouten. Om in deze behoefte te voorzien kunnen bedrijven hun communicatie stroomlijnen met behulp van multi-channel output management software. Dit zijn tools die de voorkeuren van elke klant leren kennen. Daarnaast kunnen ze elk onderdeel van de correspondentie automatisch personaliseren en vervolgens verspreiden via het meest effectieve kanaal. Menselijke tussenkomst is bijna niet meer nodig. Dit spaart tijd en geld en bedrijven kunnen erop rekenen dat de juiste boodschap via het juiste kanaal bij de juiste klant terecht komt. Een win-winsituatie.

Vier manieren om te profiteren van multi-channel output management tools

  • Gepersonaliseerde, professionele communicatie via het juiste kanaal – voor een grotere betrokkenheid van de klanten, meer klantentrouw en een betere klantrelatie
  • Volledige integriteit van communicatie – de juiste boodschap altijd bij de juiste ontvanger
  • Geen tijdrovende routinehandelingen meer – printen, vouwen en enveloppen vullen in slechts enkele klikken
  • Lagere portokosten door batching – verzending van fysieke post in partijen waardoor de kosten laag blijven

Add new comment