direct mailing millennials

Zo maak je van direct mailing voor millennials een succes!

05/07/2019

Direct mailing is een belangrijke vorm van marketing die je bedrijf heel wat nieuwe klanten kan opleveren. Toch is deze marketingstrategie niet vanzelfsprekend succesvol, omdat je echt van wanten moet weten. Hét keyword voor een geslaagde mailing is segmentatie! Het is belangrijk om je op een specifieke doelgroep te richten. Vastbesloten om je op millenials (of ‘generatie Y’) te focussen? Het is een uitdaging om deze groep geboeid te houden, maar als je hun aandacht eenmaal hebt, ligt de weg naar succes helemaal open. Wij geven je enkele nuttige tips om van je direct mailing voor millennials een succes te maken. Zo scoor jij bij generatie Y!

Tips voor direct mailing gericht op millennials

Wanneer je een mailing voor millennials opstelt, is het belangrijk om volgende vuistregels in gedachten te houden:

  • Ken je doelgroep: welke leeftijd heeft je doelpubliek? Waar zijn ze mee bezig? Wat zijn hun bezorgdheden en hoe bied jij daar een antwoord op? Probeer je in te leven in hun wereld.
  • Stem je taalgebruik af op je doelgroep.
  • Beperk je in je mailing tot één heldere, duidelijke boodschap.
  • Spring eruit: besteed niet alleen aandacht aan wat je zegt, maar ook aan de presentatie van je mailing. Zorg voor een aantrekkelijke vormgeving en spring slim om met kleuren en fonts.
  • Vergeet je eigen huisstijl niet toe te passen.
  • Maak je mailing relevant: speel in op de actualiteit, schenk persoonlijke aanbiedingen, …
  • Herhaal! Millennials hebben het druk en worden overspoeld met reclame en informatie. Herhaal je boodschap dus regelmatig, maar let ook op dat je je doelgroep niet begint te spammen.
  • Zie het grotere plaatje: gebruik direct mailing als onderdeel van een bredere marketingstrategie. Combineer je mailings bijvoorbeeld met een campagne op sociale media. Wist je dat er gemiddeld tot zeven contactmomenten nodig zijn voor een klant overgaat tot een aankoop? Je bent dus maar beter op verschillende plaatsen aanwezig. 

Direct mailing met Output Management Software

Bovenstaande tips hebben hun waarde al meermaals bewezen, maar ze zijn moeilijk handmatig toe te passen. Gebruik daarom slimme software die je helpt om documenten te verwerken en klantencommunicatie te beheren. Met Output Management Software van Neopost maak je eenvoudig gepersonaliseerde mailings die je klanten verrassen én overtuigen. 

OMS maakt je omslagvulmachine intelligent

OMS zorgt ervoor dat elk document en de eventuele bijlage snel naar de juiste klant wordt verstuurd. De software steekt documenten met een vast of variabel aantal pagina’s razendsnel in een omslag. De correctheid van de enveloppen is altijd gewaarborgd dankzij optische markeringen op elk document. Zo kan de software verschillende verzendingen bestemd voor één klant groeperen in een envelop – en dat betekent natuurlijk minimale verzendkosten!

OMS verrijkt je documenten

Ook gebruikers met weinig technische skills kunnen dankzij OMS data en documenten eenvoudig verrijken met behulp van vooraf ingestelde workflows. Met functies als samenvoegen, splitsen en verrijken met overlays worden documenten klaargemaakt voor verzending. Voor de distributie kun je kiezen uit verschillende communicatiekanalen.

Wil je ook scoren bij millennials met een direct mailing? Contacteer ons gerust voor meer informatie over de verschillende mogelijkheden van Output Management Software.

 

Add new comment