Geef uw marketingactiviteiten meer kracht

Geef uw marketingactiviteiten meer kracht

05/24/2018

Vandaag de dag hebben klanten veel keuze en worden ze voortdurend gebombardeerd door bedrijven die via allerlei kanalen contact met hen proberen te zoeken. Om al dit geluid te overstemmen en een aanvaardbare return on investment te genereren, moet marketing impact hebben. Een manier om dat voor elkaar te krijgen is door ervoor te zorgen dat de communicatie op de juiste manier bij de juiste klant komt - dat het doelgerichte en gepersonaliseerde boodschappen zijn.

Het produceren en versturen van marketing communicatie moet zo simpel en efficiënt mogelijk verlopen. Bedrijven willen echter dat klanten boodschappen ontvangen die voor hen van belang zijn - dat wil zeggen zowel op maat gesneden als doelgericht. Het probleem is echter dat een handmatige aanpak uitermate langzaam is en gevoelig voor fouten.

Eenvoud en Snelheid combineren met Personalisatie 

Bedrijven die hun communicatiemanagement digitaliseren, kunnen hun marketingcommunicatie personaliseren en versterken en tegelijkertijd een groot aantal tijdrovende taken automatiseren die te maken hebben met de voorbereiding en de verspreiding van de boodschappen.

Het doel is om op twee terreinen winst te behalen. Ten eerste, met inzet van verschillende bronnen informatie verzamelen om komen tot een efficiëntere samenstelling van de communicatie en ten tweede tegemoetkomen aan de verwachtingen van de klant door boodschappen via allerlei kanalen te verspreiden, waaronder e-mail en post.

Hierdoor minimaliseert u de noodzaak van tijdrovende en foutgevoelige aanpassing van informatie en zorgt u bovendien voor een klantgedreven multi-channel communicatiestrategie waarbij klanten kunnen kiezen hoe zij benaderd willen worden. 

Multi-channel Communicatiemanagement 

Multi-channel communicatiemanagement software maakt effectieve communicatie minder stressvol en zorgt ervoor dat elke boodschap via de voorkeurskanalen van de klanten wordt verzonden. Hierdoor kunt u:

  • Tijd vrijmaken voor andere activiteiten - door de productie van communicatie te automatiseren komt tijd vrij die besteed kan worden aan de klanten en de ontwikkeling van het bedrijf
  • Elke marketingboodschap optimaliseren - of het gaat om een eenvoudige toevoeging van de naam van een klant, het invoegen van een gepersonaliseerde boodschap of koppeling aan een geschikte ontvanger, de impact van op maat gemaakte communicatie is maximaal en leidt tot grotere klanttevredenheid en betere verkoopresultaten 
  • Klantrelaties opbouwen – informatie die naar klanten wordt verstuurd moet relevant zijn en op hen zijn afgestemd. Zo niet, dan resulteert de boodschap niet alleen in een verspilling, maar kan deze bovendien een verkeerde indruk geven en schadelijk zijn voor een zakenrelatie. Door doelgerichte en gepersonaliseerde communicatie krijgen klanten het gevoel dat ze worden begrepen en gewaardeerd. Dit is essentieel voor hun betrokkenheid en bevorderlijk voor de klantrelatie. 

Add new comment