Verbeter het eindresultaat via Multichannel-Communicatie

Verbeter het eindresultaat via Multichannel-Communicatie

09/10/2018

Vandaag de dag verwachten klanten steeds meer van de services die ze aangeboden krijgen. Ook op het gebied van communicatie rekenen klanten er op om op diverse manieren in contact te kunnen treden met bedrijven; een website kunnen raadplegen of een email versturen, iemand telefonisch of via online chat contacteren, herinneringen ontvangen via sms en zelfs via social media communiceren. Klanten schakelen ook vaak tussen telefoon, tablet en computer.

Zelfs de manier waarop bedrijven klanten trachten te bereiken is van gelijkaardig belang. Want om een succesvolle relatie op te bouwen, moeten bedrijven begrijpen hoe klanten het liefst hun informatie ontvangen. Op basis van dit inzicht kan je een multichannel-communicatie strategie ontwikkelen die een positieve invloed heeft op klantentevredenheid en rendement. 

Bedrijven zonder Multichannel-communicatie riskeren buiten de boot te vallen

Klanten verwachten informatie op maat te ontvangen via verschillende kanalen en willen volgens eigen behoefte kunnen schakelen tussen verschillende communicatiemiddelen. Ze geven de voorkeur aan bedrijven die hen precies deze flexibiliteit bieden. Dankzij multichannel-communicatie kunnen bedrijven nieuwe mogelijkheden creëeren om meer klanten te bereiken en om de bestaande klantentevredenheid te verhogen. Cross-media campagnes leveren ook hogere rendementen op: volgens een onderzoek kunnen bedrijven hun rendement gemiddeld met 35 procent doen stijgen wanneer ze vijf mediaplatforms gebruiken in plaats van slechts één.

 

We stellen dus vast dat multichannel-communicatie een invloed heeft op het eindresultaat. Het kan ook leiden tot kostenbesparingen. Zo zullen per e-mail verstuurde berichten een positieve impact hebben op algemene druk- en verzendkosten. Daarnaast zorgen snelle, digitale communicatiemethodes ervoor dat klanten sneller reageren.

De juiste technologie kan uw bedrijf helpen om de verschillende communicatiekanalen te beheren en de aanmaak van berichten te stroomlijnen zodat het volledige proces efficiënt is. Dankzij deze technologie kan u uw klanten de keuze bieden over hoe ze met u communiceren en u uw berichten kan personaliseren voor een professionele en doeltreffende toets.

Add new comment