Verbeter uw cashmanagement in 5 stappen

Verbeter uw cashmanagement in 5 stappen

04/24/2018

Facturatie kan dan wel tijdrovend lijken, toch moet ze efficiënt, nauwkeurig en consistent worden beheerd om een goede kasstroom te behouden. En dat is niet altijd gemakkelijk bij handmatige processen. Anderzijds kunnen bedrijven tijd besparen en hun financiële beheer verbeteren met een oplossing voor hun verzendingen waardoor facturen snel en veilig kunnen worden behandeld en verzonden.

De manier waarop u uw facturatie beheert, heeft een impact op uw kas

Veel kleine bedrijven factureren op maandelijkse basis, stellen papieren documenten op en versturen die per post. Dat werkt natuurlijk ook, maar het zal uw kasbeheer niet optimaliseren, en wel om verschillende redenen:

  1. Facturen kunnen vroeger worden verzonden. Waarom zou u wachten tot het einde van de maand? Hoe eerder de facturen worden verzonden, des te sneller ze worden betaald.
  2. Facturen handmatig opstellen is tijdrovend en foutgevoelig. Facturatie hoort er nu eenmaal bij, maar alle middelen die dat proces kunnen versnellen, maken tijd vrij om inkomsten te genereren. Bovendien kunnen factureringsfouten u duur te staan komen. U besteedt namelijk niet alleen kostbare tijd aan het corrigeren van de fouten, ze kunnen ook uw klantrelatie beïnvloeden.
  3. De postdienst is niet de oplossing voor iedereen. Klanten willen de keuze hebben in hoe ze informatie van u ontvangen. Sommigen geven bijvoorbeeld de voorkeur aan elektronische facturen om op te nemen in hun facturatiesysteem en online te betalen. Dat betekent dat iedereen er voordeel uit haalt, want u ontvangt uw betalingen ook sneller.

5 eenvoudige stappen om uw klanten in enkele minuten te factureren vanaf uw computer

In plaats van uw facturen voor te bereiden en af te drukken om ze per post te versturen of individuele e-mails te versturen, kunt u uw documenten uploaden naar een online portal en meer aandacht besteden aan uw zaak. U maakt uw documenten aan zoals gewoonlijk:

  1. Upload ze naar de online verzendoplossing.
  2. Selecteer de verzendmethode, d.w.z. per post of e-mail.
  3. U hebt tijd voor andere belangrijke zaken terwijl het productiecentrum de facturen voorbereidt, de papieren facturen afdrukt, onder omslag steekt en frankeert.
  4. Maak beter gebruik van de tijd die u zou hebben besteed aan het opstellen en verzenden van uw e-mails en brieven. Wij zorgen ervoor in uw plaats.
  5. Volg uw zendingen via een gebruiksvriendelijk online platform

Tijdbesparing, snellere betalingen en hogere klanttevredenheid

Hoeveel facturen u ook opstelt, of u ze nu allemaal tegelijk of verspreid verstuurt, u kunt uw facturatie eenvoudig en efficiënt beheren. Dat heeft als gevolg dat uw onderneming sneller meer geld binnenkrijgt, omdat de facturen worden verstuurd zodra ze zijn aangemaakt, wat dan weer de kasstroom verbetert. Bovendien zijn uw klanten tevreden omdat ze hun facturen ontvangen op de manier die hen het beste uitkomt.

 

 

Add new comment