Vijf dingen die u moet weten over postoptimalisering om uw onderneming te helpen

Vijf dingen die u moet weten over postoptimalisering om uw onderneming te helpen

02/04/2019

Automatisering is een handige manier om uw postbeheer te optimaliseren, en multichannel-communicatie is een van de meest efficiënte manieren om het in uw onderneming te implementeren. Bespaar tijd en geld: implementeer een gecentraliseerde communicatiebeheeroplossing, ongeacht het gebruikte formaat en kanaal. En dat is nog niet alles, want dit soort oplossingen biedt uw onderneming nog veel meer voordelen zoals klantenbinding en veiligheid. Hieronder verklaren we de vijf grote voordelen van postoptimalisering voor uw onderneming: 

1. U beheert de verzending van fysieke en digitale documenten in één enkele stroom

Dat lijkt misschien voor de hand liggend, maar een gescheiden beheer van fysieke en digitale communicatie kan voor problemen zorgen. Klanten kunnen bijvoorbeeld tegenstrijdige of dubbele informatie ontvangen per e-mail of post, wat hen in verwarring kan brengen of hen zelfs kan ergeren. Een gecentraliseerd communicatiebeheer biedt bedrijven één enkel platform en garandeert consistente en zorgvuldig geplande interacties met klanten, medewerkers en leveranciers.

2. U bespaart tijd bij het lokaliseren en verzenden van klantendocumenten

Door een gecentraliseerde en geautomatiseerde aanpak kunnen ondernemingen komaf maken met verspreide en ad-hocprocessen waarbij mogelijk verouderde documenten in meerdere formaten worden verzameld. Als alle uitgaande documenten op dezelfde plaats worden bewaard, is de communicatie veel sneller, consistenter en nauwkeuriger.

3. U verbetert de veiligheid van digitaal verzonden documenten

De beveiliging van klanteninformatie is een topprioriteit geworden voor ondernemingen. De zwakste structuren zijn vaak het doelwit van gegevensdiefstal en cyberaanvallen. Elk wanordelijk communicatiesysteem of -proces vormt dus een potentieel veiligheidsrisico. Dankzij het gecentraliseerde beheer via één enkel webportaal kunnen ondernemingen zich richten op de veiligheid van één enkele omgeving. Bovendien maakt een betere traceerbaarheid van documenten het verzenden, delen en ontvangen gemakkelijker.

4. U kunt uw klantencommunicatie volledig personaliseren

Geautomatiseerde software voor het aanmaken en verzenden van documenten geeft ondernemingen meer flexibiliteit voor personalisatie. Zo kunnen ze namelijk gerichte, op maat gemaakte en krachtige communicatie- en marketingcampagnes opstellen ter bevordering van de klanttevredenheid en betrokkenheid.

5. U beperkt de brievenpost

Bepaalde communicatie moet nog altijd op papier worden verzonden en ontvangen. Voor al het overige bevorderen digitale kanalen snellere interacties en verlagen ze zowel het papierverbruik als de frankeringskosten. Een gecentraliseerd communicatiebeheer biedt de mogelijkheid om eenvoudig te schakelen tussen de geselecteerde kanalen. U kunt van elektronische verzendingen zelfs de standaard maken.  

Klik hier om meer te weten te komen over ons portaal voor de aanlevering van documenten 

 

Add new comment