February 3rd, 2015

Een nieuw imago voor Neopost

Neopost wordt groen

Almere, 3 februari 2015 - Neopost, wereldwijd marktleider op het gebied van postverwerkingsoplossingen en een belangrijke speler in de markt van de digitale communicatie en verzenddiensten, introduceert vandaag haar nieuwe visuele identiteit. Deze identiteitsverandering geeft de nieuwe positionering van Neopost in de digitale wereld weer en zorgt voor een consistente merkbeleving binnen de gehele organisatie.

De nieuwe "look and feel"

Het nieuwe logo is gebaseerd op de letter "N" voor Neopost. Het werd hertekend en opgefrist om het tijdperk van de omnichannel communicatie in te treden. Het is de visuele weergave van de fysieke en digitale post in de vorm van een envelop en het symbool van oneindigheid. "Het geeft perfect onze opdracht weer om onbeperkte interacties tussen personen te creëren door de juiste boodschap naar de juiste persoon via het juiste kanaal te verzenden," aldus de heer Thiery. Als nieuwe kleur voor Neopost werd gekozen voor groen omdat het staat voor groei, harmonie en veiligheid. Groei omdat Neopost een groep in volle ontwikkeling is. Harmonie omdat het merk bekend staat om zijn menselijke waarden. En veiligheid omdat de vele jaren ervaring van het merk een garantie van vertrouwen voor haar klanten is.

Het Parijse branding agency CBA heeft samen met Neopost aan dit project gewerkt om de persoonlijkheid van het bedrijf te verkennen, haar waarden te identificeren en tot slot het nieuwe verhaal van het merk op te bouwen.

 

 

Send. Receive. Connect.

Deze nieuwe signatuur vat de visie van Neopost over een zeer snel veranderende wereld samen. Het illustreert de rol van het bedrijf als schepper van relaties die organisaties begeleidt en ondersteunt om hun communicatie en goederen correct te verzenden en ontvangen, en zo bij te dragen aan een beter contact met hun klanten.

Dit verlangen om mensen te helpen delen en communiceren, komt tot uitdrukking in de inzet van Neopost om apparatuur, software en diensten te ontwikkelen zodat mensen beter kunnen samenwerken.

 

Mensen samenbrengen

In een tijdperk waarin technologie het dagelijks leven vergemakkelijkt, is Neopost er zich meer dan ooit van bewust dat mensen de sleutel zijn tot zakelijk succes. Want het zijn de menselijke interacties die de bedrijven voortstuwen. Neopost erkent en ondersteunt menselijke waarden door klanten te beschouwen als mensen met specifieke behoeften en niet als bedrijven. Neopost gelooft in het opbouwen van partnerschappen om te kunnen voldoen aan de steeds veranderende behoeften van de klanten.

Een nieuwe structuur voor de activiteiten van Neopost

De identiteitsverandering heeft Neopost in staat gesteld om KMO’s en grote bedrijven beter uit te leggen hoe haar vier hoofdactiviteiten zijn georganiseerd:

Neopost Mailing helpt bedrijven tijdens elke fase van de postvoorbereiding, van de adressering en het samenvoegen van de inhoud tot personalisatie en frankering.

           

Neopost Digital biedt oplossingen voor documentbeheer, analyse en datakwaliteit, om de juiste boodschap naar de juiste persoon via het juiste kanaal te kunnen overbrengen.

 

Neopost Shipping helpt bedrijven de verzendprocessen te stroomlijnen met oplossingen voor het opvolgen van de verzendstatus, inventaris en apparatuur. Neopost ID, dat bekend staat voor zijn verzend-, leverings- en traceringsdiensten, heeft zijn naam veranderd in "Neopost Shipping".

 

Neopost Graphics biedt een scala finishingapparatuur die bijna eindeloze printmogelijkheden garandeert - van het creëren, rillen en snijden tot het vouwen, binden en lamineren van brochures.