October 1st, 2013

Klantcommunicatie centraal bij Neopost

Neopost legt de focus van haar Open Dagen op traceerbaarheid en personalisatie van documenten. Daarmee zet het bedrijf een nieuwe stap naar het beheer van mailings in hun totaliteit. Van woensdag 6 tot en met vrijdag 8 november opent Neopost de deuren van haar showroom in Almere voor bedrijven, die hun klantcommunicatie willen verbeteren.

TRACEERBAARHEID VAN DOCUMENTEN, EEN UITDAGING VOOR BEDRIJVEN

Een factuur kwijtraken of vergeten op te sturen lijkt misschien niet erg, maar op grote schaal heeft het een reële impact op de financiën van het bedrijf. Het verlies beperkt zich niet alleen tot het bedrag dat onbetaald blijft. Hier moet je de behandelingskosten nog bij optellen: de gegevens van de klant opzoeken, een brief schrijven, de factuur opnieuw opsturen, portokosten betalen … Dit alles heeft een invloed op de productiviteit van bedrijven en onvermijdelijk ook op de tevredenheid van hun klanten. Hetzelfde geldt voor een interne mail  die verdwijnt. Het kost veel energie om hem terug te vinden en door te sturen naar de juiste persoon. Een binnenkomend of uitgaand document dat verloren raakt, is altijd een inkomstenverlies. Met de softwareoplossingen AIMS, IMW-20 en Track Inside garandeert Neopost de volledige traceerbaarheid van elk ontvangen of verzonden document.

CONTROLE IN DE VORM VAN EEN BARCODE

Neopost heeft drie oplossingen ontwikkeld om aan deze behoefte van traceerbaarheid tegemoet te komen. Het softwareprogramma AIMS is een closed loop-systeem dat elk document analyseert tijdens het in een envelop steken. Door de pagina's van een unieke barcode te voorzien, lokaliseert de software ontbrekende of onvolledige batches, zodat ze onmiddellijk herdrukt en verstuurd kunnen worden. Om de verwerking van de inkomende post te vergemakkelijken, heeft Neopost een digitaliseringssysteem ontwikkeld: IMW-20. Deze “out of the box”-oplossing scant en archiveert de post om ze vervolgens in elektronisch formaat aan de juiste medewerker te versturen. Track Inside ten slotte is een nieuwe oplossing waarmee u alle binnenkomende pakketten kunt registreren, elke ontvanger per e-mail op de hoogte kunt brengen van de aankomst van zijn pakket en het afleveringsbewijs kunt vastleggen als bevestiging van de afgifte van het pakket aan de uiteindelijke ontvanger.

ZENDINGEN OP MAAT

Het softwareprogramma GMC Inspire bewerkt rechtstreeks de lay-out van documenten en biedt u tal van extra mogelijkheden om uw zendingen te personaliseren. De software integreert alle klantgegevens voor zowel marketing- als transactionele mailings om reclamebijlagen of persoonlijke berichten toe te voegen. De software past ook de grafische lay-out van documenten aan voor een betere leesbaarheid en grotere zichtbaarheid. Met deze geavanceerde software bevestigt Neopost haar positie op het gebied van postverwerkingsoplossingen en versterkt haar ambities als bevoorrechte partner voor het beheer van documenten en communicatie van bedrijven.