September 24th, 2015

Neopost vereenvoudigt de opschoning van klantgegevens dankzij haar nieuwe programma Data Improver

data improver

Ieder jaar weer blijkt dat zo’n 7 tot 21% van de klantgegevens van een bedrijf niet up-to-date te zijn. Helaas zijn er weinig bedrijven die de middelen hebben om dit te verbeteren. Daarnaast hebben ze vaak ook geen eenduidige werkwijze om deze informatie up- to- date te houden. Om dit probleem op te lossen heeft Human Inference, sinds 2012 onderdeel van Neopost, een nieuw softwareprogramma ontwikkelt om deze gegevens op te schonen. Kracht hiervan: de kwaliteit van de informatie en de gebruiksvriendelijkheid.

Voorkom een slechte relatie met uw klant

Met Data Improver biedt Neopost de oplossing voor een serieus probleem, waarmee bedrijven steeds vaker worden geconfronteerd: het up-to-date houden van hun database. Door het ontbreken van voldoende middelen, gebruiken organisaties hun adressenbestand zonder daarbij rekening te houden met eventuele verhuizingen of foutieve invoeringen. Tegenwoordig wordt geschat dat 9% van de databases met klantgegevens verouderde of foutieve informatie bevat. “Dat is vervolgens het aantal contacten waar het bedrijf niet mee in contact kan komen!” legt Thanassis Thomopoulous, Directeur Marketing van Neopost Benelux, uit. “Dit betekent niet alleen een verlies van verkoopkansen, maar het kan ook de relatie tussen bedrijf en klant verslechteren!”

De gebruiksvriendelijkheid

De wens om de communicatie tussen bedrijven en klanten te verbeteren, heeft Human Inference ertoe gedreven het programma Data Improver te ontwikkelen. “We hebben dit programma in 2014 al met succes gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk” legt Vincent van Hunnik, Directeur Marketing bij Human Inference, uit. “De sleutel tot dit succes is te danken aan de betrouwbaarheid van de data die wordt gebruikt evenals het grote gebruiksgemak.” Dit softwareprogramma checkt of het adres, telefoonnummer en het e-mailadres valide zijn. Met een uitgebreide consumercheck controleert Data Improver ook of de opgegeven naam op het adres voorkomt. Nadat het bestand met klantgegevens is geüpload naar de website, geeft Data Improver de eventuele fouten aan en wijzigt deze waar het mogelijk is. Het formaat van het originele document blijft gehandhaafd. Het is heel gemakkelijk om gegevens te controleren: verificatie gaat via 5 eenvoudige stappen via onze cloudbased oplossing. In tegenstelling tot andere programma’s is Data Improver in staat groot gebruiksgemak te bieden zonder enige installatie.

€ 228 besparen op een zending naar 1000 adressen

Bij elk adres controleert Data Improver de combinatie tussen de straatnaam en de postcode en zoekt daarnaast uit of de betreffende persoon niet onlangs verhuisd is. Neopost schat dat gemiddeld genomen, op elke zending naar 1000 contacten, tot ongeveer 228 euro te besparen is, alleen al door het voorkomen van retourzendingen van post. “Hoe groot het bedrijf in kwestie ook mag zijn, het belang van een applicatie als deze is direct duidelijk!” concludeert Thanassis Thomopoulos.

Over Neopost

Neopost is wereldmarktleider in oplossingen voor post- en pakketverwerking, verzenddiensten en digitale communicatie. Vandaag de dag is Neopost aanwezig in Nederland en in 30 landen over de hele wereld, en ook via een ruim netwerk van partners in meer dan 90 landen. De 6200 medewerkers wereldwijd zetten zich in om de interacties van hun klanten responsiever en krachtiger te maken.