1. Documenten uploaden & instellingen kiezen

Zodra u bent ingelogd, kunt u uw documenten in PDF-formaat uploaden. Indien gewenst, kunt u uw documenten naar Neosend uploaden via een virtuele printer. Deze is gratis beschikbaar en zet uw documenten om in PDF-formaat. Deze worden vervolgens via een beveiligde internetverbinding automatisch verzonden naar het Neosend-platform.

Envelop kiezen

Als eerste kiest u het type envelop dat u wenst te gebruiken voor deze batch: C4 of C5. Geef eveneens aan of het venster zich aan de linker- of rechterzijde van de envelop moet bevinden. Kies vervolgens de template die moet worden gebruikt voor het bedrukken van uw enveloppen. U kunt hiervoor verschillende lay-outs vooraf aanleveren in uw huisstijl met uw retouradres. Geef tot slot aan waar het adres zich bevindt, zodat deze goed zichtbaar zal zijn in het venster.

Documenten identificiëren

Als uw batch meerdere adressen bevat, dan dient u aan te geven hoe NeoSend uw documenten moet splitsen. Heeft u een variabel aantal pagina’s per document? Gebruik dan de optie om een uniek element aan te geven waardoor NeoSend de eerste pagina van een document kan herkennen. NeoSend berekent daarna automatisch hoeveel documenten uw batch heeft. Als dit aantal klopt, dan dient u te bevestigen.

Bijlage & layout

Optioneel kunt u als laatste stap uit de afdrukopties kiezen. Wellicht wilt u één of meerdere bijlagen toevoegen aan elk document? Tevens kunt u het briefhoofd kiezen dat op elke pagina moet worden afgedrukt.

2. Printen & couverteren

Zodra de documenten via NeoSend zijn verzonden, worden deze verzameld bij het operationeel centrum. Daar worden de documenten geprint, gecouverteerd, gefrankeerd en aangeboden aan de gekozen postbezorger. NeoSend voegt een datamatrix toe aan documenten, waardoor de juiste inhoud in de juiste envelop wordt gegarandeerd.


 

3. Frankeren & bezorgen

Voor Neosend maakt het niet uit hoe groot de post volume is. Iedere gebruiker profiteert altijd van het voordeligste tarief. U moet uw post met spoed verzenden? Kies dan voor een spoedverzending in plaats van een standaardverzending om de documenten binnen de 24uur bij de ontvanger te verzenden.

 

 

4. Ontvangst & archiveren

U kunt op elk gewenst moment het overzicht van uw postzendingen tot 100 dagen terug inzien. In dit overzicht kunt u het PDF-bestand met verzonden documenten, en het totaalbedrag van elke batch terugvinden.